Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Tid är bokad

Av Alma - 27 oktober 2009 09:42

På torsdag kl 08 ska vi till Spec MVC för "överburenhets"-kontroll. Sedan så diskuteras utifrån resultaten vad som är planen. Minst 2 dagar väntar man på igångsättning om allt ser bra ut. Man kan vänta lite längre också. Grodden kan ju vara 1 vecka yngre än vad de räknar med.

Det jag är mest orolig för är mängden fostervatten som kan bli så allvarligt om det är för lite. Skönt att få svar på det åtminstone. Läste på lite om igångsättning igår och fattar kroppen galoppen så behöver det inte bli annorlunda mot en naturlig förlossning och det kan gå riktigt smidigt och fort. Ibland räcker det att de tar hinnorna, ibland lite värkstimulerande dropp. Så läser man också om de fall där kvinnan legat på droppet i över 2 dygn utan att få till ett riktigt värkarbete och att det sedan blir snitt för att energin är slut. Åh andra sidan kan förlossning som startat naturligt också sluta på det sättet...

Alla får sitt eget äventyr - det är verkligen så.

Jag tycker att jag är en person som håller mig realistisk nog men jag har inte kunnat förbereda mig på att min och Groddens resa skulle vara såhär. Klart jag är tacksam att vi har trivts så väl med varann redan under den här tiden och att kroppen iallafall inte skickat ut bebben för tidigt. BM peppade oss igår med att en äldre bebis lungor är så mycket starkare och de kommer igång bra att äta och är mycket mer alerta. Klart vi ska fokusera på det ljusa med det hela!

 Förhoppningsvis behöver bebisen bara en liten (och inte allt för medicinsk) knuff och så sätter den igång och kommer ut till oss!

 
 
Ingen bild

Olof

27 oktober 2009 11:29

Håll ut Almis, snart kommer grodden! :)

 
Ingen bild

mica

27 oktober 2009 12:43

Ahhhh- väntans tider! Tänk ändå så mycket vi inte vet och så mycket inte kan och förstår, och hur enastående livet ändå är. Just nu är jag tacksam för den fina vård Du får. Det kommer att bli fint, allt kommer att ordna sig rätt,och tänk om Grodden faktiskt är yngre än Du tror!
Camino kom nyss och jag blev hjätteglad! R.V.D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards