Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Alma - 16 oktober 2009 18:17

Snart kommer Olof hem från jobbet och då ska vi göra egen pizza! Min deg står och jäser och jag ska riva lite ost och förbereda fyllningen så är vi snart redo. Kronärtskockor, oliver och kanske lite fetaost blir det på.


Besöket hos BM idag visade på blodtryck nere på vanliga nivåer igen vilket gjorde henne väldigt nöjd. Fick ändå med mig stickor att kissa på under helgen så att vi upptäcker eventuell äggvita i urinen omedelbums.

Efter BM-besök så tog Olof mig på lunch på stan och sedan promenerade jag hem. Vågade det eftersom blodtrycket var fint!


Tyvärr är vår DVD spelare sönder, det hade varit mysigt att se en film tillsammans i kväll. Får nöja mig med "Trädgårdsfredag" och den fnissande Herr Mandelmann. Idag ska det handla om pumpor.

Önskar en riktigt trevlig helg!

Av Alma - 16 oktober 2009 10:13

Igår och idag har vi 2 plusgrader och snöblandat regn här i Kalmar. Inte alls härligt. Får kanske tvinga mig ut på min dagliga promenad iallafall. Tog fram min "ful-vinterjacka" som tål det mesta och jag kan faktiskt precis knäppa den. I hur många dagar till återstår att se... sen får jag väl hålla mig inne hihi.

Annars är det bra med Grodd och mig. Efter gårdagens dramatik med "sov-grodden" så har den rört sig regelbundet - som för att lugna mig och säga att allt är bra :)

Dock har jag inte haft varken starkare sammandragningar eller med någon regelbundenhet sedan onsdagskvällen. Just nu så känner jag att jag inte är otålig eftersom jag mest är lättad att allt är bra med bebin. Vill den stanna några dagar till därinne så får den det. Kan inte klandra den riktigt - skulle inte vilja födas den här gråa dagen haha.


Ovido - Quiz & Flashcards