Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Alma - 25 oktober 2009 21:21

Dag 11 efter BF har fördrivits väldigt trevligt med DN söndag till frukost och sen en utflykt för att få tid att gå. Vi lunchade vid stugan och såg rådjur på nära håll på tomten. Sedan en fika på mysiga "Fik och Butik" ute i Rockneby där vi drack varm choklad med vispgrädde.

Igår så hörde jag från den rara M jag träffat i föräldragruppen, hon var beräknad dagen innan mig. Hon hade inte heller fått bebis ännu och var lika otålig som jag. Det var kl 14 igår. Nu idag har vi fått besked att de fick sin pojke kl 08 imorse! Så det kan uppenbarligen smälla till kvickt när det väl är dags. Hennes pojk vägde 4 kg så jag börjar bli bekymrad över hur länge Grodden ligger och växer därinne...


Det är svårt att inte ha förhoppningar. Varje kväll jag lägger mig hoppas jag att inatt är det dags. Snarare är det så för mig att de sammandragningar jag har lugnar sig under natten. Tycker inte att jag har haft någon förändring sedan förra söndagen då jag sist hade en runda med lite kraftigare SD. Har haft mesiga men regelbundna SD ca var 10 min hela veckan. Det sägs att fördelen med att gå över lite är att man mognar i lugn och ro ordentligt och det går lätt att föda sen. Låt oss hoppas det!

Snart får vi träffa Grodden. Bebben kan ju inte gärna stanna därinne så under veckan som kommer så måste det bli vår tur att få möta en underbar bebis. :)

Av Alma - 25 oktober 2009 11:43

Halsduken har nu färdiga matchande små vantar på praktiskt snöre att trä genom ärmarna.

  

Både vantarna och de här små "skorna" blir kanske använda först efter nyår - vi får se hur stora fötter Grodden har.

  

Jag har faktiskt inte gjort så mycket saker till min bebbe, länge var jag inte redo och nu på slutet har jag även gjort andra saker till mig själv och lite smycken till Ullcentrum-butiken.

Under sensommaren stickade jag dock en rund filt i ullgarn från Lilla Lamm som blev väldigt fin. Den är lite grov för en nyfödd som gosfilt (därför köpte jag den fina randiga från ImseVimse) och kommer att användas främst i vagnen tror jag!

  


Ovido - Quiz & Flashcards