Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Alma - 8 oktober 2009 12:58

Ska snart titta på Förlossningskliniken på TV 4. Konstigt nog så blir jag inte skrämd av det. Tvärtom så blir jag riktigt pepp! Det är ju bara så fint att se hur lyckliga mammorna blir när de får upp bebin på magen. All smärta förvandlas till den största lycka på en millisekund!

Jag är verkligen inte rädd för förlossningen. Kan inte säga att jag inte kommer att bli det - det vet jag ju inget om innan det börjar. Men det är något naturligt och jag får flyta med och lyssna på min kropp och på den duktiga personal som kommer att hjälpa oss! Alla vi träffat inom mödravården och på FL-avdelningen under resans gång har varit så trevliga och proffsiga så därvid är jag fullkomligt trygg!

Alla kvinnor får sin egen unika förlossning och det är ju dumt att ha en massa önskemål och tankar om hur det ska bli och sen bli besviken om det inte funkar så. Däremot är det dumt att inte vara förberedd genom att ha läst på vad det finns erbjudet inom smärtlindring och annan hjälp. På det viset är vi åtminstone helt beredda och redo för när Grodden bestämmer sig för att komma ut! Bring it on!!!

Ovido - Quiz & Flashcards