Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Alma - 9 oktober 2009 10:42

Uppe med Olof kl 05.15 Han skulle fiska, jag hade bara ingen bra natt. Hungrig var jag också så det var lika bra att äta frukost med honom. Sen sov jag lite till och har ätit en andra frukost. Stunderna som jag är på benen blir kortare och däremellan vilar jag eller sover lite. Dygnsrytmen blir helt knas men det är väl som det ska antar jag :)


Höfterna och axlarna börjar ta lite stryk av att vara ständigt belastade på ena eller andra sidan.

Önskar jag kunde ligga på rygg men det är inte skönt. Inte heller gillar bebisen det. Varje gång vi varit hos BM för mätning och hjärtljud så är jag på rygg för mätning och positioneringen. Sen är hjärtljuden låga och svaga, jag vrider lite på mig till halvt på sidan och hjärtljuden blir snabbt normala igen! Grodden gillar inte när jag är på rygg!

Ibland vaknar jag på rygg på natten och blir orolig - hur länge har jag legat så? Skiftar på mig och väcker den lille därinne och när den sprattlar så andas jag ut...


Idag ska jag pyssla lite med virkade pulsvärmare som jag vill posta iväg till mottagarna innan det blir "Grodd-delivery". Det är inte mycket kvar så det hinner jag nog med! Olof lovade vara hemma vid 17 och det ser jag fram emot. En kväll bara vi två! Det jäkla Försäkringskassan-planeringen har vi tyvärr lite på agendan. Efter en god middag kanske det känns lättare :)


Ovido - Quiz & Flashcards