Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Alma - 26 oktober 2009 17:37

BM-Besöket var trevligt och avslappnat idag eftersom en av barnmorskestudenterna från föräldrautbildningen var där på praktik. Hon är jätterar och gjorde besöket mer lättsamt än det blir med bara Kajsa.

Grodden stod ut med att de båda klämde och kände och hade fina hjärtljud. Huvudet har dock inte rört sig mera nedåt på hela veckan som gått. Den har verkligen inte bråttom vår bebbe. Jag har inte heller fått några seriösa förvärkar ännu, bara de små-SD som pågår hela tiden. Det är inte lönt att göra nån hinnsvepning om inte huvudet pressar på ännu, det gör bara ont och ingen nytta.

Nu när jag snart går in i v 43 så blir det ett ultraljud uppe på Spec. MVC på sjukhuset. För att kolla mängd fostervatten, hur jag mår och hur mogen jag är, hur bebis mår och sedan bestämma hur vi ska gå till väga.

Vore skönt att slippa bli igångsatt men vi gör självklart det som är bäst för Grodden! Klart att jag inte hade kunnat föreställa mig att det skulle vara såhär men hellre igångsatt den här veckan än kejsarsnitt om jag väntar för länge på att det ska sätta igång av sig självt och bebisen börjar må dåligt.

Imorgon kl 9 ska jag ringa och boka in en tid.



Av Alma - 26 oktober 2009 08:54

I natt var jag tacksam för SVT play. I brist på något vettigt TV program kl 02:00 så kunde jag titta på en dokumentär om världens sista orörda regnskog i Guyana samt ett avsnitt av Nurse Jackie. Så småningom kunde jag somna om till kl 07 då Olof gick upp.

Idag ska vi till BM igen för kontroll. Hoppas hon kan kolla hur pass mogen jag är och hur prognosen är framåt. Jag kanske t o m kan få en hinnsvepning för att kicka igång det hela! Idag ska hon inte komma undan så lätt, hon ska få jobba...

Det börjar ju nästan bli sport att se hur länge jag kan få Grodden att trivas därinne ( det känns omöjligt att den fortfarande är så bekväm att den inte vill ut med tanke på just hur trångt det är...). Undrar om släkt och vänner håller på att slå vad om vilken dag det blir :)

Har blivit besparad många "har det hänt nåt?"-samtal tack vare att jag bloggar. Delvis därför jag har varit ganska flitig här men såklart för att jag måste fördriva tiden också.

Återkommer väl ikväll för än så länge har jag inga värkar!

Ovido - Quiz & Flashcards