Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Alma - 28 oktober 2009 09:35

Idag har det gått 2 veckor över det magiska datumet...

Dagen igår gick väldigt bra och idag känns också helt okej. Imorgon kl 8 så tar vi nästa steg och reder ut varför liten Grodden bara vill stanna och stanna därinne. Det känns alltid bra att ha en plan. Det är att sväva emellan som gör en galen.

Hämtade min kofta igår och den är precis så fin som jag hoppades. Krispigt vit, pärlor och allt, mjuk och varm. Den får hänga som prydnad i min handarbetshörna så länge. Jag passade på att rota runt lite i "hörnan" och hittade flera halvfärdiga projekt. Min specialitet! Det hör väl till den kreativa processen för vissa, jag vet att jag inte är ensam om att jobba lite här och lite där med olika ideér.

Likväl en aning frustrerande när man hittar nåt som uppenbarligen var i princip klart och nu kommit ifrån sin skiss eller mönster. Varför gjorde jag inte bara klart det???


Något som jag har insett att vi inte har till bebisen är en mobil att hänga upp! Jag kom ihåg att jag har funderat på att virka figurer men den ideén glömdes av. Kanske något sånt här:

  

Jag har tyvärr inte några garnrester i fina klara färger, annars kunde jag börja idag. Det ligger en garnbutik inte så långt bort men den är stängd på onsdagar... Får ta tag i något annat projekt!


Bilden ifrån http://crochetworks.tripod.com/

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards