Alla inlägg under augusti 2010

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21

Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering.

En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera allting. CarlJohan Andersson på www.maskros.net 

Det var roligt att gå iväg innan kyrkan, uppklädda och klara, och ta fina bilder på stranden i Skanör. Bonusen var att den timmen tillbringades med att posera och ha trevligt med Calle och Helena istället för att bli nervösa :)

 

Det blev såhär enkelt för det var verkligen på tiden att det blev bröllop. Livet gör ju lite som det vill. Vi vill spara till ett hus istället för att spara till en brak-fest!

Av Alma - 20 augusti 2010 21:27

Tillbaka hemma efter veckor av flängande och härliga besök. Skönt skönt. Börjar jobba den 1:a september så nu är det dags att få till en bra vardagsrutin för hela familjen. Vi är urusla på rutiner Olof och jag. Barn både gillar och behöver rutiner som jag har förstått det. SÅ vi måste på allvar införa fasta mat-tider och läggningsrutin. Nu är den fria bebistiden över tycker jag. Hur svårt kan det vara? Bara vi är med på noterna både Olof och jag så får Iris hänga på utan att kunna välja :)

Just nu så är hon lite kinkigare i maten än tidigare. Hon har ju ätit allt och massor av det hela tiden. Men hon mår bra, leker och är glad så jag oroar mig inte (fast lite egentligen) och väntar på BVC-vägning 30 augusti. Hon har ju vuxit ur kläder under sommaren så kurvorna ser säkert bra ut... Bara vi kommer tillrätta hemma så trivs hon säkert med att äta också igen. Det har varit ett väldans flängande hela sommaren.


MEN VAD ROLIGT DET HAR VARIT!!!!

Roligast är såklart att vi gjorde slag i saken och gifte oss Olof och jag! Får väl skriva ett inlägg om hur man går från idé till gift och klar på 5 veckor :) Det hjälper att ha en fin präst som är vän till familjen!

Iris blev döpt samtidigt och det var en strålande fin ceremoni som kommer värma mitt hjärta för evigt! Återkommer om det.

Ovido - Quiz & Flashcards