Alla inlägg under mars 2008

Av Alma - 30 mars 2008 21:45

Efter en eftermiddag framför datorn med en massa bildredigering är jag lite trött i både ögon och axlar plus armen då. Jag har lyckats gör iordning flera nyheter till Lasting crafts, bland annat bättre bilder på mina pulsvärmare så att man kan få en tredimentionell känsla för dem. Jag är inte helt klar med dem ännu. Imorgon kommer det också mera, bland annat nya unika örhängen. Gå gärna in och kika genom länken i högerspalten!


Idag har det blivit sent med allting delvis p g a tidsomställningen men också för att vi haft mycket på gång. Vi kommer att äta middag om en halvtimme - jag kokar nu en soppa med spenat och linser (som är ett av mina favvorecept fortfarande) och så bakar jag frallor som ska gräddas NU. Snart kommer 3 hungriga biologer och käkar - de får diska upp efteråt som tack :)

Over and out!

Av Alma - 30 mars 2008 12:53

Idag mina vänner fyller tusen och en tanke 1 år!

 

Det har gått lite upp och ned med inläggsfrekvensen under året beroende på hur mycket energi och kreativitet jag har haft. På sista tiden har det blivit oftare och det har lönat sig. Mars har slagit besöksrekordet med hästlängder - jätteroligt! Jag är såklart mest glad för alla er som ingår i den stadiga läsarkrets som regelbundet följer vad jag sysslar med. TACK!


Idag önskar jag att jag hade en sådan fin tårta som den ovan, istället ska jag med Olof ut i naturen och hjälpa honom att tömma en ryscha på fisk (om där är någon i vill säga). Sen ska jag försöka att fotografera lite nya alster till Lasting crafts innan ljuset försvinner - så jag hoppas ryschgrejen inte tar för lång tid.


Idag blev det också sommartid - vi missade det givetvis och såg det imorse i tidningen. Gissa om vi blev snopna att vi förlorade en timme... hahaha!

Av Alma - 29 mars 2008 15:56

Nu är första riktiga dagen avklarad! Jag hade jätteroligt verkligen, kunderna är medvetna och intresserade och trevliga, de frågar mycket och har synpunkter! En kvinna kom in och sa "Jag har den här klänningen och behöver en jacka/kavaj till den". Så fick jag ta fram olika modeller och hon provade och fastnade för en nätt modell i lin med en knapp fram. Jag behövde inte heller stå helt själv i butiken, den andra kollegan som arbetstränar hade bytt tisdagen mot idag, och det var faktiskt jätteskönt att ha lite stöd första dagen!


Olof är ute på fiske och kommer lite senare, Jag ska nog lägga upp fötterna nu en stund i soffan med en bok eller ett handarbete! En fortsatt trevlig helg önskar jag er!

Av Alma - 27 mars 2008 10:24

2 vackra föremål hemma hos mig just nu:

 Scarfen/halsduken i lingarn med avsiktligt tappade maskor för fin luftig gallereffekt. Den ska jag jobba i på lördag då jag börjar på riktigt på Ullcentrum - pirrigt men roligt! Jag hoppas det kommer en jämn ström och inte en kundattack så att jag hinner bli varm i kläderna. Jag hoppas också att jag drar in över plusminusnoll...

Min myrranka har blivit flyttad till det soligare sovrumsfönstret och det blev jag rikligt belönad för - den är precis översållad av små vita klockor. Den har blommat hela tiden men nu är det helt galet: den gillar läget helt enkelt!


Nu ska jag tova lite ull, sen ska jag till badhuset och simma några längder för att sedan hämta nyckeln till butiken. Ha en bra dag!

Av Alma - 26 mars 2008 12:01

Under förmiddagen har jag kört ett fixningsrace med kläder som behövt lite omvårdnad. Jag har bl a lagt upp mina jeans som jag köpte för snart 2 år sedan - längd 34 tum - när jag är 163 cm lång... Det har ju funkat att vika in/upp dem men blir knöligare än nödvändigt. Det är jobbigt att lägga upp jeans med en vanlig symaskin - men jag förlorade bara en nål vid detta projektet...


Har också sytt i knappar, lagat sömmar och satt i hakar i klänningen med prickar jag köpte på second hand nyss. Det värsta som finns är när blixtlås öppnar sig själva och plagget börjar klättra av dig! Klassiska hakar löser det problemet.

Det är roligast att skapa helt nytt men visst finns det en stor tillfredställelse i att laga och lappa för en längre livscykel. Min gräns går dock vid Olofs jeans som jag har lagat 3 gånger redan - där är lapp på lapp nu liksom - och han älskar dem trots att han ser ut som en trashank i dem. Det är dags för dem att bli lappar till nästa par slitna jeans ;)


Nu ska jag äta lunch - god spenatpaj!

Av Alma - 25 mars 2008 12:02

Fröken Sidentuss gjorde detta test i sin blogg och jag kände mig utmanad - det visade sig vara riktigt roligt, jag trodde jag skulle bli värre men jag samlar ju inte så hårt på böcker i bokhyllor, det drog nog ned betyget lite :)


Av Alma - 24 mars 2008 12:48

Kylan och snön höll i sig hela helgen och det var riktigt kallt i stugan. Sov med mössa och en massa kläder på - kanske 15 grader inomhus - lämnade knappt brasan! Det var jätteskönt att komma hem igen igår kväll och få upp värmen och ta en varm dusch och krypa ned i en varm säng. Is och snö är inte bara av ondo dock - det kan vara ganska vackert:


Ha en skön annandag påsk, vi har sol idag som jag ska njuta av!

Av Alma - 21 mars 2008 17:26

Idag har jag lekt biolog och var med Olof ut i fält för att fixa med en grej. Dels är det roligt att ha sett ställena han jobbar på och dels ville jag umgås med honom idag och han skulle ju vara ledig men var tvungen att testa en sak. Idag var det dock mindre roligt att vara med ut. 15 m/s ostlig vind med snöspik på tvären i blåsten, och stå i en våtmark i gummistövlar när vattnet är 1,7 grader... Ni förstår själva :) Mer synd om Olof då eftersom hans vadarbyxor läckte så han blev helt våt om benen!


Nu har Olof stuckit ut till stugan till sin familj, jag stannar i stan inatt men ska fira påskafton med dem imorgon. Kunde inte motstå att köpa DV Mode när vi var på Coop! Så jag ska ha en mysig långfredagkväll med tidning och gott te och en chokladask jag fick som tack för flytthjälpen igår. Det stod faktiskt i DV Mode att en av de trendigaste accessoarerna till våren är örhängen i form av bollar!!! Det ni - mina bollörhängen är trendiga eller vad?? (Jag ska lägga upp fler på siten snart.)


Ha det fint! Kram!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards