Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Alma - 19 mars 2008 19:28

... eller åtminstone på en kylskåpsrensning! Alltid bra när man tror att kylen är helt tom men att det finns lite godbitar i de undre lådorna. En palsternacka och några potatisar tillsammans med en rotselleri och sista decilitern kikärtor från förra storkoket - blir en kanon soppa som nu står och puttrar på spisen! Jag fick höra från Olof precis att han inte bara hinner hem till maten idag (han har kommit hem 21 mån-tis) utan han tar med en middagsgäst också. Sen får vi se vad vi hittar på - en film kanske?


Av Alma - 19 mars 2008 09:26

Jag önskar jag var Giselle i den sötaste tjejigaste Disneyfilmen Förtrollad. Då hade jag bara stuckit ut huvudet genom fönstret och sjungit och sen hade alla traktens djur och fåglar kommit till undsättning och hjälpt mig att städa! Och jag behöver verkligen städa idag.

Kolla själva i filmklippet...


http://www.youtube.com/watch?v=KObgs81QyR4


En härlig film för man får både frossa i allt prinsessigt samtidigt som de driver med det, ironiserar och drar det till sin spets till det blir så sockrigt att man svimmar :) Det börjar i en tecknad sagovärld och sen skickar häxan prinsessan till New York! Jag tycker Amy Adams som spelar prinsessan är förtjusande i rollen. (Jag vet jag är barnslig... men ja, jag ser såna här filmer lika gärna som Tarantino eller Die hard!)


Ahh - städa var det... bara att sätta igång - with my happy working song!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards