Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Armband

Av Alma - 10 maj 2010 09:19

Jag gick med på stick/virk forumet som heter Ravelry för ett par år sedan och sen har det varit dvala från min sida. Nu har jag bestämt att bli mer aktiv där. Det finns ju massor av inspiration att hämta från hela världen. 

Man lägger upp egna projekt, får kommentarer och kan dela med sig av mönster och ideér.

Jag hittade inspiration att göra om gamla armband i plast. Just nu kan jag inte använda varken halsband eller örhängen eftersom Iris ska ta och dra i allting. Armband går dock okej om det inte dinglar något från dem.


     

  Lite roligt inte sant?

Det gröna tog slut så fick fylla i ett par cm med vitt garn. Funkar. Blev väldigt nöjd med det breda rosa armbandet!


 
 
Ingen bild

mica

10 maj 2010 13:18

Ahhhhhhhhhhhhhhh heja Alma, Du har kommit igång med den sprudlande kreativiteten - absolut ultracool, snyggt och modernt - vilken fantastisk idé; bekvämt blir det också. Ångar NU liteatt jag inte har sparat alla de gamla plastarmbanden. Detta är en "hit" och hos D-i-g ser jag det först!
Kram till Iris + Olof.
Må alltid väl är min dagliga önskan!

 
Alicia

Alicia

10 maj 2010 19:50

Nåmen så charmigt! Riktigt fin idé - kan ju inte ta så förmårrat lång tid och är ändå 110 gånger personligare än vad man för det mesta hittar i butik. Gillas!

http://kvistgubbe.blogspot.com

 
Ingen bild

alma

10 maj 2010 21:16

Det var ju inte min idé utan hittade på Ravelry. Men valde flätmönster själv. Man får tänka på att inte använda för grovt garn för då får man inte på armbandet när det är klart!

 
Ingen bild

mica

11 maj 2010 13:18

Ja just det - om det inte är ett otroligt stort armband! Prima snyggt AB Knep&Knår! Heja Ravelry!
Är det kanske mindre lämpligt med s.k ljusvekegarn?
Tänk att göra ett i tunt svart sidengarn - så chill, elegant och snyggt, hihi..R.V.D.
Må alltid väl är min dagliga önskan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards