Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Alma - 11 maj 2010 21:18

Jag beställde precis en bok från Bokus! Den heter "Tasty crochet" och som namnet antyder innehåller mumsigt virkat. Virkmönster på pajer, glass, frukter, falafel och annan mat!

Trenden med virkad mat och kakor har ju rullat ett tag. Barnslig som jag är så tilltalar det mig naturligtvis. Jag har hållit mig ifrån att göra några för jag visste inte vad jag skulle ha dem till. Nu har jag en dotter som förhoppningsvis kommer att tycka om att leka med dem.

Minns hur roligt jag hade med mitt Sindy-kök där det fanns mat av olika amerikanskt slag och hur jag dukade upp för dockorna. Den virkade maten blir ju betydligt större och Iris kan få dem att leka med som mycket yngre. 

Åh, vad roligt jag ska ha hela sommaren - behöver bara garn i de rätta färgerna :)

     

Bilderna kommer från http://stjernfalls.blogg.se där jag läste en recension som fick mig att till sist bestämma mig för att klicka hem boken!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards