Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Alma - 3 maj 2010 09:13

Och Olof är hemma pappaledig nu :)

4 månader tillsammans med härliga tjejen innan jag börjar jobba 1 september. Vi ska njuta massor och jag är tacksam varje dag för vår lilla familj!


Imorse fick jag ligga kvar 1 timme medans han tog upp Iris och började dagen och gav henne gröt. Det var skönt för jag är så seg på morgonen. Hela kroppen ömmar och jag vill bara glida in i sömnen igen. Flera månaders sömnbrist börjar kännas rent fysiskt i kroppen, inte bara i huvudet. Extra trist eftersom dottern är så rar på morgonen, kvittrar och bökar runt i sängen mellan oss. 

Har fått ömma handleder också. Det är tydligen vanligt hos nya mammor, särskilt om man ammar. Det är något med hormoner och överbelastning tillsammans. Iris är ju ganska stor också så uppenbarligen blir det jobbigt för mina händer att lyfta henne så mycket, köra vagn och göra allt annat vanligt i hemmet. Kallas Morbus de quervain.

Har ganska lindrigt fortfarande och försöker vila händerna och tänka på hur jag gör saker när jag måste göra dem. Får söka vård om det blir sämre istället för bättre trots vila. 

Imorgon ska vi ta Iris till en fotoateljé! Det var ett erbjudande som var prisvärt och det känns roligt att få en fin 6-mån bild. De bilder vi tar själva blir ju också fina ibland såklart men för det mesta ligger det en tvätthög bakom, eller ett diskberg eller nåt annat rörigt.

Annars i veckan är det babysim onsdag och sångstund torsdag som vanligt. Vi får försöka flyta in i en fin rutin av egentid och familjetid. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards