Alla inlägg under juni 2010

Av Alma - 11 juni 2010 23:09

Idag begav jag mig med Iris ut till garnaffären i Smedby utanför Kalmar för att köpa garn till den där virkade maten jag pratade om. Boken har legat och lockat mig och nu var det dags. I första steget ska jag bara göra frukter och grönsaker har jag tänkt. Om Iris gillar dem framöver så kommer det att bli mer av mat som jag gör också. 

Iris sov på sena eftermiddagen och jag hann börja med en liten jordgubbe. Sen gjorde jag ett päron under VM-matchen mellan Frankrike och Uruguay. Det är roligt och blir fint. Olof tycker jag är lite knäpp :)

Bilder kommer senare...


Jag köpte också garn till en liten väst i Alpacaull.

  

Överraskade mig själv med att köpa gammelrosa garn! Inte mitt vanligaste val. Får se när jag får tid till denna.

Måste göra färdigt Iris väst först och det är redan en hatstickning. Satt med den på syjuntan igår. Men det blir fint så jag ger det några chanser till.

Av Alma - 5 juni 2010 23:21

Vi njuter av de soliga dagarna och vi är ute hela dagarna i trädgården och på promenader. Iris stortrivs med familjen och är nyfiken på katterna. Kloka som de är så håller de sig på behörigt avstånd från henne. Starka nypor har hon ju. Starka ben också. Såfort hon har något framför sig så ska hon dra sig upp och stå. Ibland håller hon bara nonchalant med en hand och står flera sekunder - sen sviker balansen!

Vi håller Iris i skuggan eller med kläder och solhatt. Själv har jag bränt mig lite i nacken. Fasen vad fort det går, man glömmer verkligen hur snabbt det händer att man bränner sig. 

Jag njuter av att slippa laga mat och diska! Finns bara en nackdel med att vara här och det är att jag får bära henne så mycket. Huset är ju inte direkt barnsäkert... Så min onda handled är inte glad nu, det gör ondare än vanligt! Får försöka vila den ordentligt nästa vecka hemma.

Imorn softar vi vidare och firar nationaldag. Måndag åker Iris och jag hem till Kalmar igen. En liten vecka går så fort. Så är livet. Det går obönhörligt framåt!

Ovido - Quiz & Flashcards