Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Alma - 5 mars 2008 16:26

Här sitter jag och har mitt eftermiddagskaffe och bloggar vid min nyuppdaterade snabba dator där allt känns som vanligt! Olof har lyckats rädda all data så det är bara att ta vid där jag slutade när allt kraschade. Skönt att favoriter, bilder och wordfiler finns kvar! Man tror att man minns allt man haft men så är det ju inte, framförallt tar det för lång tid att göra om det på nytt.


Kakorna är lustiga Österrikiska specialiteter jag hittade på Netto - jag köpte dem för helgens picknick då jag inte hann baka något innan. Brickan är jättefin tycker jag. Den har jag fått av Olofs mamma (tack!) som jobbar på Jönköpings Länsmuseum - de har dem i museishoppen! Duken har jag köpt på Kupan för 5 kr. Vill ni ha lite mer kuriosa? Trodde väl det ;) 

Kaffet med ekologisk mjölk (i glaset från IKEA) är espresso bryggt på den sista skeden kaffepulver ur det sista paketet av dem vi hade med oss från Sicilien! Så det så, hihi!


Ikväll ska vi gå till Kalmar-salen och titta på Fredrik Lindström i hans föredrag/ståupp "Svenskar är också människor". Jag gillar honom, tycker att han är rolig och träffsäker! TV-programmen har varit jättebra får se hur det funkar live. Biljetterna är även de en present från Olofs mamma - tack igen M!!!

Innan det är dags ska vi äta en god gryta med röda linser och marockansk inspiration - till det nybakat kuvertbröd som jäser i sin bunke just nu... Bland det bästa med att vara hemma är ju att man kan ha degar på jäsning eller vila i kylen, eller långkok på spisen. Men jag ska vara ärlig, om jag inte hade Lasting Crafts projektet hade jag verkligen klättrat på väggarna.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards