Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Alma - 1 mars 2008 18:09

Det är roligt att gå i secondhandaffärer och på loppmarknader/antikhandlare. När vi var i Trapani på Sicilien såg vi en antikaffär som var gudomlig, jag vågade inte ens gå in - stod och dreglade i fönstret. Allting skulle jag velat ha men dumt att försöka ta med på ett flygplan och dumt för budgeten. Jag får hålla till godo med loppmarknader här i hemtrakten! Idag åkte vi förbi Nybro och besökte där 2 loppisar, en bättre och en sämre. För tillfället letar jag efter gamla ramar och coola lampor. Jag har också i 6 år (inte tokaktivt men ändå) letat efter kakformar för vaniljhjärtan. Finns ingenstans, inte nytillverkade och inte begagnade. De är kanske hett eftertraktade och tar slut direkt? Formar med kruskant till Kongresser och Kejsarkronor finns alltid och det har jag - de är jobbiga att smörja... Någon som vill sälja hjärtformar till mig? ;)

Olof tycker också att det är roligt fast att han säger till sina polare i telefon att han tvingas ut av mig! Han köpte en serietidning, en grön glasflaska och nästan en jordglobslampa. Jag fyndade en stuvbit tweedtyg, 2 ramar och en golvlampa. Lampan ska få en ny skärm och ev. ny el dragen så blir den finfin. 

Efteråt var vi en sväng för att kolla till sommarstugan vilket var bra för det var en mus i en fälla. Vi åt en frusen picknick inne vid panoramafönstret - lika kallt inne som ute men det regnade så det var tur vi kunde gå in. Solen bröt fram och visade upp en regnbåge!!! Stark och hel båge - nog den vackraste jag sett, iallafall på väldigt länge.  Får se om det blir nån bra bild att visa upp. Min egen dator ska vara igång nästa vecka, jag vet att det var mycket länge sen jag lade upp en bild... Istället tvingas jag raljera om konsumtion och kunskap ;) 


Ha en trevlig kväll! Kram. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards