Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Alma - 2 mars 2008 17:26

En seg söndag som började med strålande sol och övergick i ösregn så jag har blivit inomhus idag. Mycket att pyssla med här hemma också. Jag har faktiskt gjort rotmos. Inget man råkar ut för så ofta nuförtiden och något jag avskydde som barn. Men vad göra när man har en ledsen kålrot i kylskåpet. Det blev faktiskt gott - jättegott - men nog på grund av att jag fegade ur och tog betydligt mer potatis än receptet angav i proportion till kålrot och morot... alltså egentligen potatismos med kålrot i! Nog om det...


Olof kommer sent hem ikväll - ni kan gissa vad han gör ;) Kommande månader kommer han inte att fiska så mycket men i gengäld kommer han att ha fältsäsong så han blir nog hemifrån ungefär lika mycket ändå.

Igår kväll såg vi Almodovars film "Volver" (To Return) som jag har sett en gång redan men inte Olof. Jag kom faktiskt inte ihåg slutet ordentligt så den var lika bra nu den andra gången. Mycket mer stillsam än tidigare filmer men lika full av typisk spansk humor och kultur. Jag älskar alla kindpussar och de färgstarka kläderna. Jättebra film som jag varmt rekommenderar!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards