Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Alma - 13 mars 2008 16:56

Olof ringde precis! Han sa att något hade hänt och att Pärlan (det är vår Volvo) var obrukbar... jag såg framför mig att han krockat, bilen som ett dragspel eller att motorn brunnit eller nåt sånt och kände mig inte arg utan bara så glad att jag faktiskt pratade med honom - då lever han! Det var inte så illa, tur i oturen... Han har punkterat oljetanken genom att glida i leran ned i en grop och då skrapade underredet i en sten. Efter att de städat upp oljan som läckte ut så bogseras han nu hem och bilen får gå direkt till verkstaden imorgon!


Ikväll ska vi göra sushi och hänga lite hos en vän - trevligt! Först kommer Karin hit för ett Lasting Crafts snabb-möte - också trevligt!

Av Alma - 13 mars 2008 10:07

Med risk för att ha tröttat ut er fullständigt med mina små askar kommer nu den sista (av dem jag tänker visa). Jag är glad i dem allihop och öppnar flera av dem dagligen - så man kan säga att de är en viktig del av mitt hem och liv!

Plats - Skrivbordet.

Stil - Klassisk cigarrlåda.

Material - Trä, söta små gångjärn och beslag, tyvärr är "låsflärpen" borta.

Innehåll - Pennor, tejprulle, limstift och annat skrivbordsmaterial som är för tråkigt för att vara med på bild...

Bakgrund - Denna lilla cigarrlåda har jag inte haft så länge. Vi hjälpte Olofs mormor att städa vindsförrådet förra våren och då fick jag kökspallen och lite gamla sytillbehör som låg i asken och i andra emballage. Efter att ha fått lite lim och en avtorkning blev den fin! På insidan står det att 1 st kostade 40 öre och 50 st kostade 20 Kr.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards