Alla inlägg under mars 2008

Av Alma - 13 mars 2008 10:07

Med risk för att ha tröttat ut er fullständigt med mina små askar kommer nu den sista (av dem jag tänker visa). Jag är glad i dem allihop och öppnar flera av dem dagligen - så man kan säga att de är en viktig del av mitt hem och liv!

Plats - Skrivbordet.

Stil - Klassisk cigarrlåda.

Material - Trä, söta små gångjärn och beslag, tyvärr är "låsflärpen" borta.

Innehåll - Pennor, tejprulle, limstift och annat skrivbordsmaterial som är för tråkigt för att vara med på bild...

Bakgrund - Denna lilla cigarrlåda har jag inte haft så länge. Vi hjälpte Olofs mormor att städa vindsförrådet förra våren och då fick jag kökspallen och lite gamla sytillbehör som låg i asken och i andra emballage. Efter att ha fått lite lim och en avtorkning blev den fin! På insidan står det att 1 st kostade 40 öre och 50 st kostade 20 Kr.

Av Alma - 12 mars 2008 17:49

Plats - Vardagsrummet.

Stil - Asiatisk.

Material - Stråmatta med sidenfoder och träram. Målade körsbärsblommor och några tecken.

Innehåll - Rökelsepinnar av några olika sorter.

Bakgrund - Gåva från mormor. Jag har haft den sedan jag var liten. Länge hade jag brev i den. Mormor sa att hon fick den i Nordkorea, morfar var stationerad i Pyongyang vid något tillfälle.

Av Alma - 12 mars 2008 09:55

Bröderna Cohens nya film är en thriller som utspelar sig i Texas 1978 och tar sin början ute i öknen där en jägare hittar en knarkuppgörelse som slutat med en massaker. Det handlar såklart om pengar - 2 miljoner dollar - och jägaren tar pengarna och blir sedan jagad av en psykopat som verkligen skrämmer livet ur en. Filmen innehåller också en sheriff på väg mot pension som grubblar över svunna tider och dagens brutalitet. Den här filmen är mycket spännande och bitvis så läskig att man håller andan lite. Snyggt filmat såklart och handlingen drivs framåt mycket skickligt. Det är härligt att det fortfarande görs film som är spännande utan effekter och pumpande rytm eller stråkar. Det enda problemet är den tjocka texas-dialekten vilket inte blir något problem om man ser den med text, det gjorde inte jag :)

Rekommenderas verkligen!

Av Alma - 11 mars 2008 14:16

Plats - Vardagsrummet bredvid mannen från Påskön, ovanpå skåpet som fungerar som barskåp och DVD-gömma.

Stil - Indisk.

Material - Oljat trä och målat lock med en elefant!

Innehåll - Värmeljus och tändstickor.

Bakgrund - Fick den i julklapp av min vän Emma 1998 då vi delade lägenhet i Lund.

Av Alma - 10 mars 2008 16:57


Plats - Sovrummet i en bokhylla under det lilla akvariet.

Stil - Rysk, svulstiga blommor i härliga färger.

Material - Osäker. Kanske trä? Lätt trä isåfall, lackad svart och dekormålade.

Innehåll - Smycken; närmare bestämt halsband i den kvadratiska och armband i den runda.

Bakgrund - Gåva från mammas Ukrainska väninna Olga för 20 år sedan säkert. I den mindre runda hade jag utrustningen till mitt rosa Barbie-kök noga nerpackat när jag inte lekte med det. Om jag var noga med mina leksaker? Kan man säga...

Av Alma - 10 mars 2008 11:15

Om 2 timmar ska jag luncha på Biblioteks-cafeét med några andra jobbtjejer än de jag var på Kosta med. Det är inte alltid så lätt att hålla kontakten när man inte längre jobbar ihop men vi har alla tagit något initiativ var och då blir det lite träffar och det är väldigt roligt. Vi hade faktiskt jättekul när vi jobbade ihop - det gjorde ju rutinarbetet och ledningens strul uthärdligt - att skoja och lösa korsord på rasterna och annat. Annars fortsätter jobbsökandet såklart... inget nytt på den fronten just nu.


Ha en trevlig dag!

Av Alma - 9 mars 2008 16:53

Jag är väldigt förtjust i askar och lådor av alla de slag. Praktisk förvaring har man mycket av och alla de IKEA-boxarna är inte alltid så vackra. Vad som är roligt är såklart de som både har funktion och skönhet! Det här blir en liten följetong med några askar från mitt hem som har lite olika bakgrund:

 

Plats - Badrummet.

Stil - Skandinavisk

Material - trä, ljusblå med handmålade blommor och rankor.

Innehåll - Diverse accessoarer och pynt till mitt hår.

Bakgrund - Present från min morbror Thomas en jul för många år sedan när jag fortfarande bodde hemma. Han jobbar på Åhlens så jag gissar att de sålde dessa askar under det året :)

Av Alma - 8 mars 2008 09:13

Idag ska jag hänga med mina fd jobbtjejer till Kosta för en härlig dagsutflykt! Vädret är okej men kunde varit som igår... Jag har aldrig varit där - de har tydligen byggt en "outlet" på Kosta med kläder och skor och annat som inte är glas - men jag ser fram emot att se lite hederlig glastillverkning och gammal stämning också förutom köphysterin ;)

Ha en bra dag ni också!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards