Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Alma - 21 oktober 2009 14:40

En lite kortare promenad har följts av lunch och nu ska det bli en liten tupplur.

Dessutom så är det små små vantar på gång på stickorna. De blir beiga och gröna för jag tror inte att det gröna garnet räcker annars. Overallen är mycket fiffig för den har hand och fot "fickor" för den minsta storleken. Senare så kan man vika fram och ha vantar på istället så vantarna gör jag i en större storlek. Halsduken hoppas jag kan användas upp till stl 62 men det får vi ju se. Omöjligt att veta hur fort Grodden kommer att växa!

Enligt vår BM, som jag lyssnar mindre och mindre på, har vi en normalstor bebis på ca 3,4. Nu har hon dock gissat helt tokigt både på sätesbjudning och på födelsedatum så vi tar hennes sianden med en nypa salt och väntar tills vi ser liten med egna ögon. Magen känns nättare den här veckan efter att bebisen har sjunkit ned ordentligt i bäckenet. Kanske det var det som söndagens sammandragningar gjorde möjligt. Alltid något, det är ju ett steg i rätt riktning åtminstone :)

Olof jobbar hemma vilket är väldigt trevligt för mig men lite mindre disciplinerat för honom. Samtidigt är han ju ganska nervös nu också, det har sjunkit in hos honom att det verkligen är vilken dag som helst nu!


Ovido - Quiz & Flashcards