Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Alma - 27 oktober 2009 13:47

  

Nya numret av CAMINO har tema Drömmar!

En trevlig överraskning som damp ned i brevlådan mitt i bakandet.

Av Alma - 27 oktober 2009 13:28

Vi har haft ett ryck i köket Grodden och jag! Den var med hela tiden, lilla bebben med sin rara fot i sidan. Jag berättade vad jag gjorde och den kickade!

Vi har kokat en linssoppa som vi åt till lunch. Samtidigt gjorde vi ett kok risgrynsgröt med gamla risgryn jag fann i skafferiet. Bra som mellanmål! Dessutom är en saffranskaka bakad! Saffranet hittade jag också i skafferiet. Det köpte jag på kort datum för 1 år sedan, typ 4 paket för 10 kr och sen glömde jag bort de flesta paketen. Det hade inte hänt nåt med det iallafall, luktar ljuvligt i mitt kök just nu :)


Snart dags för en kopp hallonbladste och en bit kaka! Sen får vi nog vila en stund...

Av Alma - 27 oktober 2009 09:42

På torsdag kl 08 ska vi till Spec MVC för "överburenhets"-kontroll. Sedan så diskuteras utifrån resultaten vad som är planen. Minst 2 dagar väntar man på igångsättning om allt ser bra ut. Man kan vänta lite längre också. Grodden kan ju vara 1 vecka yngre än vad de räknar med.

Det jag är mest orolig för är mängden fostervatten som kan bli så allvarligt om det är för lite. Skönt att få svar på det åtminstone. Läste på lite om igångsättning igår och fattar kroppen galoppen så behöver det inte bli annorlunda mot en naturlig förlossning och det kan gå riktigt smidigt och fort. Ibland räcker det att de tar hinnorna, ibland lite värkstimulerande dropp. Så läser man också om de fall där kvinnan legat på droppet i över 2 dygn utan att få till ett riktigt värkarbete och att det sedan blir snitt för att energin är slut. Åh andra sidan kan förlossning som startat naturligt också sluta på det sättet...

Alla får sitt eget äventyr - det är verkligen så.

Jag tycker att jag är en person som håller mig realistisk nog men jag har inte kunnat förbereda mig på att min och Groddens resa skulle vara såhär. Klart jag är tacksam att vi har trivts så väl med varann redan under den här tiden och att kroppen iallafall inte skickat ut bebben för tidigt. BM peppade oss igår med att en äldre bebis lungor är så mycket starkare och de kommer igång bra att äta och är mycket mer alerta. Klart vi ska fokusera på det ljusa med det hela!

 Förhoppningsvis behöver bebisen bara en liten (och inte allt för medicinsk) knuff och så sätter den igång och kommer ut till oss!

Ovido - Quiz & Flashcards