Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Alma - 7 oktober 2009 20:08

Enligt Barnmorskan iallafall!

Bebisen har lagt sig tillrätta, magen har sjunkit och jag har sammandragningar som förbereder. Hon trodde definitivt inte att jag kommer att gå över tiden. Det känns ju bra :)

Vi är så redo att möta vår Grodden nu!


Nu kryper jag upp i soffan med mitt hallonbladste och lite choklad (jo, jag har ett litet chokladsug tillbaka igen nu på slutet efter att ha varit anti-sötsugen under större delen av graviditeten).

Efter en trevlig fika med kusin F och hans sambo så drog Olof iväg på lite fiske-relaterade aktiviteter. Vi har kommit överrens om att han inte ska vara längre bort än att det tar 45 min att köra hem ifall jag behöver honom!

Det blir ingen bebis inatt dock, så mycket är jag övertygad om...

Av Alma - 7 oktober 2009 12:42

Jag försöker göra lite nytta, så som jag orkar med. Idag har jag planerat för inköp av mat för en liten tid framåt. Vi planerar också för föräldraledigheten, eller planeringen är ju i princip klar men allt ska fixas inne på Försäkringskassans sajt vilket är lite pyssel. Det allra jobbigaste var dock att få e-legitimationerna att fungera... och då är Olof ändå bra på sånt.

Det blir ingen promenad idag då det blir ett besök på Coop istället. Dessutom besök av Olofs kusin efter det på fika. Det räcker med aktiviteter för idag.

Tyckte att jag sov gott i natt men är väldigt trött idag. Kanske att det lättar under dagen, det gjorde det igår. Under natten så tränar livmodern med sammandragningar som väcker mig. Det gör inte alls ont men klart man vaknar när muskeln drar ihop sig till en hård boll!

Vi ska också på ett BM-besök idag för att mäta och kolla det vanliga! Nu har jag ätit lunch och ska vila lite innan vi ska till BM kl 15.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards