Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Lägesrapport

Av Alma - 26 oktober 2009 17:37

BM-Besöket var trevligt och avslappnat idag eftersom en av barnmorskestudenterna från föräldrautbildningen var där på praktik. Hon är jätterar och gjorde besöket mer lättsamt än det blir med bara Kajsa.

Grodden stod ut med att de båda klämde och kände och hade fina hjärtljud. Huvudet har dock inte rört sig mera nedåt på hela veckan som gått. Den har verkligen inte bråttom vår bebbe. Jag har inte heller fått några seriösa förvärkar ännu, bara de små-SD som pågår hela tiden. Det är inte lönt att göra nån hinnsvepning om inte huvudet pressar på ännu, det gör bara ont och ingen nytta.

Nu när jag snart går in i v 43 så blir det ett ultraljud uppe på Spec. MVC på sjukhuset. För att kolla mängd fostervatten, hur jag mår och hur mogen jag är, hur bebis mår och sedan bestämma hur vi ska gå till väga.

Vore skönt att slippa bli igångsatt men vi gör självklart det som är bäst för Grodden! Klart att jag inte hade kunnat föreställa mig att det skulle vara såhär men hellre igångsatt den här veckan än kejsarsnitt om jag väntar för länge på att det ska sätta igång av sig självt och bebisen börjar må dåligt.

Imorgon kl 9 ska jag ringa och boka in en tid.



 
 
Ingen bild

Annika

26 oktober 2009 18:00

Kikar in här bara sådär helt apropå. Jag vill önska dig lycka till med barnafödandet. Jag hoppas att du slipper vänta mycket längre och att du slipper kejsarsnitt. Håller tummarna för dig.

 
Ingen bild

mica

26 oktober 2009 21:19

Allt kommer ordna sig fint. Tänk om, OM, ni bara är precis 40 veckor idag........hur kan vi egentligen veta exakt???? Chilla och softa ändå.............R.V.D.

 
Ingen bild

alma

26 oktober 2009 22:36

BF-datum enligt UL har ju en felmarginal på +- 7 dagar! Därför kan jag ju vara en vecka bakom hur de räknar. Bara det är en fin mängd fostervatten fortfarande och moderkakan har bra flöde så är jag lugn. Det kan de se på den här kontrollen! Och då kunde jag vänta några dagar till på att det kommer igång naturligt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards