Alla inlägg den 26 december 2009

Av Alma - 26 december 2009 15:35

Julafton var mycket lyckad men givetvis intensiv och särskilt för lilla Iris. Det har tagit oss hela juldagen att återhämta oss och komma in de vanliga rutinerna. Juldagsmorgon började väldigt lyxigt för mig. Jag fick en hel timme själv i soffan med kaffe och mackor och började på julklappsboken Olof och jag fick. Det är den bästa fortsättningen på julen tycker jag. Att börja på en god bok och under en filt äta julgodis och dricka te. Har inte blivit så på några år för min del. 

Till sist vaknade mina sätnosar och vi hade mysigt ihop hela dagen. Ett besök fick vi på eftermiddan av Olofs kusin med tjej som ville hälsa på Iris.

De kom nyss hem från en underbar resa i sydöstra Afrika och vi fick fina presenter. Färska kryddor från Zanzibar bland annat!

Idag har vi också lugnt och skönt Iris och jag. En liten promenad har vi tagit men nu sover hon i sjalen och jag läser vidare. "Berättelse om Herr Roos" av Nesser. Gillar den mycket hittills, får se hur storyn utvecklas.

Olof är ute i den dragiga stugan som jag inte ville ta ut Iris till. Magkänsla säger att jag inte ska och jag vet hur rått och kallt där kan vara även om de påstår att de har fått upp värmen. Det räcker med alla nya människor och deras bakterieflora hon blev utsatt för på julafton! Så vi stannar här ikväll.

Önskar en god fortsättning och stanna kvar i julfrid hela helgen - det gör vi iallafall! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards