Alla inlägg den 9 december 2009

Av Alma - 9 december 2009 13:30

I går kväll sent kom Olof tillbaka från sin fiskesemester. Det var fint! Jag har haft underbara dagar med Iris men föredrar verkligen att han kommer hem på kvällen och kan ge mig en timme att göra vad jag vill.

Just nu har jag faktiskt fått Iris att sova i spjälsängen - tjoho. Det har hon inte gjort en längre stund på över 1 vecka. (Jag lägger henne och hon vaknar på mindre än 5 minuter och somnar bara om i famnen.)

Idag somnade hon hos Olof en stund först men var orolig. Vaknade och ville snutta. Jag lyckades distrahera en stund med lite prat och lek men sen var det amma som gällde och efter det lade jag vänligt men bestämt ned henne i sängen. Hon var ju väldigt trött så hon accepterade efter en stunds buffande på baken och somnade! Nu har det gått en timme, hoppas på ytterligare en timme! 

Jag blir ganska trött i armarna av att hålla henne så mycket. Bärsjalen avlastar men har inte den alltid och hon gillar inte alltid. Och så blir ju gullan inte direkt lättare med tiden. Måste börja träna igen efter nyår. Till att börja med lite yoga hemma när Iris sover. Det stärker armar och rygg bra. 

Det var dagens framgång och funderingar...

Fick förresten årets första julkort i lådan. Naturligtvis är vi lite sena på det men den här veckan ska det fixas med sånt. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards