Alla inlägg den 13 december 2009

Av Alma - 13 december 2009 15:40

Nu har jag lagt iväg en beställning på fler tygblöjor från Imse Vimse. Tänkte komma igång med dem på allvar på hemmaplan nu. Jag har provat lite grann med de jag köpte på prov innan hon kom. Gillar både vikblöjorna och de formsydda. Passformen blir bättre och bättre ju större hon blir. Därför har det blivit mycket engångs nu första månaden för det läckte där hennes ben inte slöt tätt, de var för smala. Sen lär jag mig hur jag ska se till att det blir tätt! Övning ger färdighet - definitivt. 


Lilla Iris har varit ute på sin kallaste promenad hittills då vi fångade lite dagsljus mitt på dan. Det var runt nollan och det syntes att hon undrade över den kalla luften. Hon liksom bubblade ut saliv och fnös. Nu sover hon så gott i sjalen och jag har fått en fin stund med min nya dator. Olof är i verkstan för att sen träna.

Tur att jag inte längtar efter egentid ännu. Vill inte vara ifrån henne - det skulle ta emot fysiskt och psykiskt. Hon ska ha mig tillgänglig säger min känsla. Om nån månad eller 2 vill jag säkert lämna henne med Olof och lite mat och ge mig iväg själv ut på stan eller syjunta eller något för ett par timmar. Bio kanske?


Nu dags för mellanmål!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards