Alla inlägg den 2 december 2009

Av Alma - 2 december 2009 13:12

Igår var vi på BVC på kontroll och även månadskontroll av en läkare. Allt är prima med Iris. Öron, ögon, ryggrad och höfter och allt vad de kollar på. Hon vägde 5055 gram och är nu 56,5 cm lång. Hon växer ur sina storlek 56 kläder. I natt var sista gången det blev ugglepyamasen (som var det första plagg hon bar) för den har blivit trång runt stuss och ben.

Det har inte blivit något bloggande på grund av att hon varit väldigt gosig och behövt närhet. Hon sover gärna på mitt bröst och då får hon göra det. Ibland har jag bärsjalen men även jag tycker det blir lite för varmt ibland och då sitter vi i soffan och myser. Inte mycket blir gjort hemmavid men så är det några dagar isåfall. Att hon redan växer ur kläder - det går så fort framåt att jag vill ta varje minut till vara.

Jag har lyckas få upp mina fina adventsstjärnor och en ljusstake. Ska plocka fram ett par dukar och nåt annat pynt så småningom.

Blir som vanligt så trött på julhysteri och konsumtion. Julhandeln ska slå nya rekord i år tydligen. och samtidigt har människor mage att klaga över den ekonomiska krisen. De flesta verkar ha väldigt gott om cash. Olof och jag håller som bäst på att vänja oss vid en betydligt mindre summa varje månad :)

Det kostar ju inte mycket att sitta i soffan och njuta av dottern!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards