Alla inlägg den 19 september 2008

Av Alma - 19 september 2008 10:52

Idag ska jag leka catering och leverera lunch till Olof på kontoret :)

Igår kom en vän förbi precis när vi hade ätit och utan att tänka erbjöd jag honom den sista portionen - som skulle varit Olofs lunchlåda! - och han blev väldigt glad och tacksam.

Jag tänkte inte alls på att jag gav bort Olofs mat, det bara är så naturligt för mig att erbjuda mat, om det finns, till de vänner som dyker upp. Fast det är väl en bra egenskap antar jag . Man känner sig aldrig fattig om man är generös med mat!

Det är min uppväxt som format mig givetvis! Med en mamma och mormor som upplevt andra kulturer. Alla vänner som var över och lekte fick stanna och äta om de ville, själv har jag ofta råkat ut för att som barn att få sitta kvar i lekrummet medans kompisen åt middag.


Annars håller jag på med smycketillverkning parallellt med jobbletandet. Ska gå och fotografera lite halsband. Tänkte att jag ska fota dem på en av provdockorna i butiken så man ser riktigt hur de hänger runt en hals!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards