Alla inlägg den 15 september 2008

Av Alma - 15 september 2008 10:53

Det gick bra att gå och idag är tån ännu bättre så det är skönt. Vi hittade en del svamp:

Trattisar och svart trumpetsvamp! Jag tog ca en fjärdedel av trattkantarellerna och några trumpetsvampar. Det är bättre de torkar och fixar så kan jag hälsa på dem igen och äta upp maten... hade bara en liten papperspåse att ta dem i och det är verkligen ingen bra ide att lägga svamp i plastpåse - då låter jag hellre bli. Vi var nämligen på badhuset och simmade och bastade innan Malin skulle till jobbet och jag kom hem och packa upp svampen. Nu sitter jag så där härligt bastumör i kroppen och kollar lite jobb. Har ett uppdrag idag och det är att cykla till djursjukhuset och hämta medicin till våra ciklider, vi har förlorat en tredjedel av dem vi köpte i augusti och behöver en starkare medicin ( vi har såklart behandlat en gång redan men det hjälpte inte helt - jäkla trist!).

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards