Alla inlägg den 11 september 2008

Av Alma - 11 september 2008 23:11

 

Gosiga torgvantar i grön-brun melerat Araucania "Aysén": ull/alpaca/silke från Chile. Dessa blev klara på bussen till Stockholm i torsdags. Jag har inte stickat på strumpstickor utan stickat fram och tillbaka och sytt ihop sedan. Jag kan använda strumpstickor men gillar det inte riktigt, tycker det är bökigt och tar lång tid.  Sömmarna blir näst intill osynliga så det känns okej.

Precis som med väskan så får jag fundera på om jag ska ha dem själv eller släppa iväg dem! Jag kan verkligen inte behålla allt jag producerar.


Klippte till och började sy på en kjol efter middagen. Vit botten och storblommigt rosmönster i gult och brunt. Av en gammal skjortklänning från 50-talet. Kom en bra bit och var klar med blixtlåset och höll på med infodringen, provade och den var lite stor. Så nu måste jag ta in den lite mer och får göra om blixtlåset... det får bli imorgon! Bild kommer så fort den är klar. Hoppas kunna ha den på lördag för jag ska på 30-årsfest hos min Lasting Crafts-kollega Karin.


Bordet och stolarna kom i förmiddags! Hurra. Så nu är det på plats och vi är jättenöjda! Det är en helt ny känsla i köket. Jag får ta lite bilder imorgon. Nu är det läggdags iallafall. Nattinatti.

Av Alma - 11 september 2008 11:24

Det var en mycket lyckad kväll och det blev kanongott verkligen. Alla lyckades bra med rullar och andra kreationer. Kameran åkte inte fram igår, ingen tänkte på det. Som tur är så blev det över till lunch för både Olof och mig så jag kan visa att jag lyckades bra med de utochinvända rullarna. Inte så svårt alls med lite tålamod och en bit plastfolie ovanpå mattan.

 

Rostade sesamfrön är en höjdare på - blir ännu ett smaklyft bredvid wasabi och soja. Nu ska jag hugga in på min lunch :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards