Alla inlägg den 18 september 2008

Av Alma - 18 september 2008 17:47

Det är snart oktober - hösten är här och snart börjar löven att dansa runt på gatorna! Då behöver man en god bok att läsa i favoritfåtöljen tillsammans med en kopp te.

I nya CAMINO läste jag om Bookcrossing. Jag har hört talas om det och min syster, vet jag, har funnit flera böcker på resa runt i Stockholm.

Det går till så att man blir medlem på www.bookcrossing.com och registrerar en bok i sitt användarnamn. Då får den ett eget ID-nummer (eller BCID nr). Detta skriver man på boken med information om vad som pågår och adress till hemsidan etc. Man kan t ex göra etiketter som man klistrar på boken, dessa kan man ladda ned och skriva ut från sidan.

Det kan dröja men rätt vad det är så får man ett inlägg från en person som har funnit ens bok - precis som en flaskpost!

Det här är ett roligt och spännande sätt att låta böcker bli tillgängliga för många människor och såklart är det miljövänligt att cirkulera böcker.

Jag såg på sidan att det finns hittills bara en person som släpper fria böcker här i Kalmar - men snart är vi två :)


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards