Alla inlägg den 23 september 2008

Av Alma - 23 september 2008 21:49

Jag har lyckats få min Anubisrot att blomma! Det måste betyda att den trivs i mitt akvarium.

Det är svårt att fota i ett akvarium så jag gjorde en pil för att ni skulle kunna se vad jag menar.

Den tillhör familjen Araceae, dvs Kallaväxter, som syns på den typiska enkla blomkolven.


Av Alma - 23 september 2008 16:59

Det är Skördefest på Öland i helgen - massor av folk och massor av pumpor! Tyvärr kommer vi inte att kunna åka runt eftersom jag ska jobba långa dagar i Borgholmsbutiken. Det ska bli kul att jobba med Lena igen iallafall. Vi hade ju trevligt i somras.

Ikväll kommer Malin hit och hänger en stund, vi bestämde det lite spontant just nyss! Får fixa med nåt att äta, hittade ett recept på en grekisk rätt med stora vita bönor och tomat och fetaost som heter Gigantes Plaki - bara en sån sak som namnet gör att man vill prova :)

Så en liten promenad till affären för att köpa fetaost får det bli!

På skördefest-temat har jag även planerat för Virkträffen med Amasonerna (syjuntan) på måndag. Pumpasoppa är alltid gott, med ett fint bröd till som jag hoppas hinna baka själv. Det ska bli kul att se om jag kan få nån av dem att fastna för virkning - de är lite roade iallafall: det var inte mitt förslag från början. Fast jag erbjöd mig att hålla i det hela. Sen att det krockar med både skördefesten och långväga besök är en annan femma. Appropå virkning har jag nästan gjort klart min pläd av rutor! Får visa upp den sen. Nu ska jag sticka handen i växelburken vi har i hallen och få ihop till ett paket fetaost...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards