Alla inlägg under april 2008

Av Alma - 21 april 2008 19:15

Idag var så roligt att jobba så det är inte klokt! Jag är knappt ens trött alls efter över 8 timmar utan har blivit uppiggad av alla rara kunder. Fast solen kanske hjälper till lite... Får man sol på sig blir man genast mindre trött.


Nu ligger mina tovade smycken fint i en disk på Ullcentrum!

Så här ser det ut:

Fint, eller hur! Det ska bli jätteroligt att få höra responsen från kunderna. jag hoppas många gillar det. Har nu tagit tag i halsbandstillverkningen också. Blev riktigt nöjd med det gröna, den modellen blir det fler av! Det kommer att komma upp några på Bloggsidan Lasting Crafts också snart, för den som inte kan ta vägarna förbi Kalmar :)

Av Alma - 19 april 2008 21:20

Ikväll har vi tid för oss själva. Jag är i min soffa med ett nytt virkprojekt, något som jag hoppas blir kanonbra (ni får se sen), och Olof är vid en å i Ljungby fiskandes gädda. Jag saknar honom redan måste jag erkänna - rätt så himla mycket faktiskt. Men han har jobbat jättehårt och behöver samla lite energi genom det han får ro av.


Idag var årets härligaste dag hittills, 15 grader, blå himmel och strålande varm sol. Vi hade såklart roligt i butiken jag och B. Lördagar är roliga men fredagar säljer bäst. Våra kunder är så rara. Allra rarast idag var en tjej på 15-16 som kom in med sina föräldrar. Det var mycket otippat hon som var intresserad av våra lintröjor (fast mamman hade kläder sen tidigare)! Tyvärr var hon tunn som en älva och vi börjar på stl 36.


Efter vi stängt följde jag med Olofs kollega ut på lite fältarbete då Olof ju är borta. Härligt att komma ut i båt lite i vårsolen. Imorgon blir förhoppningsvis lika fint väder och då ska jag ta en lång promenad och sen tokpyssla smycken att ställa ut i butiken i början på nästa vecka. Nu ska jag se en film med Kate Hudson.

Av Alma - 18 april 2008 09:15

Det här är nog det tidigaste jag har bloggat nån gång... jag är ingen morgonmänniska! Har precis betalat en räkning, därför är jag vid datorn med min morgonkaffekopp: Gevalia Bistrokaffe bryggt i pressokanna med en god skvätt eko-mellannjölk värm lite i mikron. Ibland på söndagarna kanske har jag lite råsocker i - det är gott! Jag är ingen rutinmänniska heller så detta är väl det närmaste en daglig rutin jag kommer, blir inte heller arg om det blir på ett annat sätt t ex utan mjölk, det funkar också.


Jag ska jobba idag!! Ska strax ta på mig min fina svarta lintröja och linsjalen med mörka jeans (skulle välja ett par av Ullcentrums byxor men de passar inte min figur alls, spanar på en kjol istället men har inte valt). Klänningen jobbar jag i imorgon - idag blir det byxor! Ha nu en riktigt fin fredag (och fortsatt fin helg) mina vänner. Kram.

Av Alma - 17 april 2008 16:51

...att berätta idag. Ibland är man så ganska tom helt enkelt. Jag håller på med samma syprojekt som jag redan berättat om, har för övrigt ingen kamera idag, annars kunde en liten bild kommit upp. Det blåser kraftiga vårvindar idag - för visst är det vår nu? Många säger: Nu är det snart vår! Jag säger - det ÄR vår och det är gott! Frusna lilla jag har bytt ullkappan till trenchcoat. Det är bara att fästa upp håret och våga sig ut i de friska vindarna :)

Planerar för kommande besöket av pappsen med fru och lillbrorsan, kanske min sis kommer också! Har kollat upp vandrarhem men hoppas vi kan bo ute i stugan - billigt och mysigt!


 Olof blir väl sen till middag som vanligt den här tiden på året, ikväll äter vi mexikanskt! Vi skulle haft det igår men då blev jag överraskad på riktigt när han kom hem och undrade om han fick gå över till en polare och kolla på HV-matchen (vi har inte såna bra tvkanaler). Det händer knappt en gång om året så självklart fick han det. Nu tillbaka till symaskinen...

Av Alma - 15 april 2008 14:00

Min Pfaff är alltså min symaskin, hon har inget smeknamn faktiskt, men hon är min trogna vän iallafall. Fick henne -93 - eller var det -92??? Hon har sytt många mil sedan dess och idag blir det några meter till. En del småsömnad började jag med och ska angripa tyngre projekt efter lunch. Min mage riktigt kurrar nu...


Jag har fått ett sömnadsuppdrag som innebär att lägga upp en balklänning. Lite trixigt, kanske inte börjar idag utan funderar lite till. Annars har jag lite projekt på gång med ett par enkla sommarklänningar som kommer upp på Lasting Crafts när de är klara! Jag ska också få till lite smycken som jag ska lägga upp på Ullcentrum framåt helgen. Hej så länge!

Av Alma - 14 april 2008 11:32

Vi lyckades att algtvätta balkongen igår, vi hade tur med vädret också! Började vid 16 - efter att vi hade gjort Olofs dagliga underhåll av fältarbetet - och var klara att ta en dusch strax innan 20. Det var några m2 att skrubba... men oj vad det blev fint! Nästa projekt är min utmaning till Olof som "handyman" att snickra en fin utemöbel, närmare bestämt den här soffan:


http://wwwc.aftonbladet.se/bostad/bygga/tradgardssoffa.pdf


När detta blir av återstår att se, han har många järn i elden just nu min älskling. Vad jag vet är att han aldrig ger sig, han har antagit utmaningen och dessutom brukar han läsa min blogg och nu är det en offentlig utmaning också, hihihi! Min förhoppning är den blir färdig innan sommaren är slut. Då kan vi bjuda vänner att sitta ståndsmässigt medans de tar en öl i kvällssolen innan den går ned bakom det stora valnötsträdet!



Av Alma - 12 april 2008 21:12

Idag har det regnat hela dagen i Kalmar, det var inte mycket folk ute på stan och följdaktligen inte så mycket aktivitet i butiken men ändå bra. Nu har vi varit öppna där i 4 veckor och det är många som hittat till oss! När Olof kom hem från jobbet (jo det är varje dag nu i fältsäsongen) så hängde vi lite i soffan innan vi stack till Coop för att fylla på matförråden.


Vi har ätit god tapaslik "plockmat" till middag med goda ostar, hummus, oliver med mera - riktigt fint! Nu ska jag ta min nya bok jag lånade på bibblan - Portrait in Sepia av Isabelle Allende, en av mina favvoförfattare, det är härligt när man har en bok kvar som man inte läst. Olof sitter med en polare och en viss x-box: då vet jag var jag har dem :) Imorgon blir det vård av hemmet och en algtvätt av balkongen... på med jobbarbyxorna! Ha en skön söndag!!

Av Alma - 11 april 2008 12:42

Känn er utmanade såhär en fredag i april! På DN's hemsida finns många roliga tester om städer, länder och annat. Jag körde testet på "hela världen" och kom upp till nivå 11 och fick en Travel IQ på 121 poäng! Jag är mycket stolt, hihi, fast med en del tur måste jag erkänna - det är inte alls lätt... Kommer du ihåg var Bam, Iran ligger och var ligger landet Bahrain? Roligt om du har några minuter över :)


http://www.svd.se/resor/resetest/artikel_633777.svd

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards