Alla inlägg den 30 april 2008

Av Alma - 30 april 2008 16:41

...blommar magnolian snart!

 

Min utsikt från balkongräcket! Det är en skyddad gård i sydvästläge så deras träd blommar alltid först. Annars finns det gott om Magnolia i kvarteren runt omkring. Jag tänkte jag skulle sakna dem när jag flyttade från Lund men de är lika fina här i Kalmar. Så det blev ett inlägg till idag. Gänget har några mil kvar men är snart här! Nu är det hejdå på ett par dagar :)

Av Alma - 30 april 2008 10:57

Önskar en trevlig dag till er alla! Själv packar jag och försöker tänka vad jag behöver ta med ut till stugan hemifrån så vi inte behöver köpa allt från tvål till salt. En sak som är fiffig när man åker till landet för en kort tid är att göra iordning lite bakprojekt i plastpåsar eller burkar, t ex scones, annat bakpulverbröd, muffins eller kladdkaka. Alltså: man mäter upp och blandar alla torra ingredienser (mjöl, socker, bakpulver etc) , skriver en lapp med vad blött (smör, ägg etc) som skall till och ugn och tid och annat. Den fäster man på påsen och så bakar man klart ute i stugan! Då behöver man inte släpa alla olika förpackningar med mjöl, bakpulver och sånt. Nybakat hör till semester och skapar alltid en härlig stämning.


Olof har jättemycket med jobbet just nu så han kommer att vara med lite grann, nån kväll åtminstone. Jag hoppas vädret håller sig som det varit och att vi kan vara utomhus mycket. Nu ska jag förbi jobbet innan de kommer. Blir nog inte till att skriva förrän på söndag så ha nu härliga dagar med ledigt och sol! Ciao!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards