Alla inlägg den 6 april 2008

Av Alma - 6 april 2008 21:17

Jag lovade att visa det sista projektet jag stickade klart och som jag faktiskt hade på jobbet igår, över en ärmlös linneklänning. Här är min experimentella bolerokofta:

 

En liten kombination av mycket som jag gillar just nu: grönt, lättarbetat projekt, gammalt i ny tappning, mosstickning och ull från ett får som betat på Öland! Nu blir det en kopp te i soffan! Kram.

Av Alma - 6 april 2008 20:55

Såhär ser det ut i min balkonglåda just nu! Ljuvligt!

Som ni ser på räcket bakom så behövs det verkligen en algtvätt innan värmen kommer! Det hoppas jag kan bli av under veckan som kommer, med Olofs hjälp. Han har ju varit borta hela helgen på fiske vid Vättern och jag har fått ta hand om husliga saker själv idag. Min energi var verkligen inte på topp idag p g a att jag har min "period". Jag har dock plockat iordning kaoset som var efter flera dagar av ont om tid samt städat lite lagom.


Balkongen ja! Jo, jag har lite tankar kring hur där ska bli fint framåt sommaren. Förra året regnade det för mycket och vi använde inte balkongen alls så mycket som vi hoppades - jag önskar bättre förutsättningar under den här säsongen! En bra början är att göra den ren och fin :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards