Alla inlägg den 16 juni 2007

Av Alma - 16 juni 2007 12:57

Den här fina och välspelade filmen fick jag med tidningen Plaza som jag köpte häromdagen. (Jag har tänkt att inte köpa så mycket tidningar men ibland kan jag inte låta bli, jag antar att det är mitt beroende!) Tidningen var också rätt trevlig och särskilt modereportaget inspirerat av The Talented Mr Ripley var ljuvligt. Oj vad jag längtar efter en resa till Italien...


Nu blev det ett stickspår... tillbaka till filmen! Den handlar om ett par med 2 söner som bestämmer sig för att separera och att göra det "rättvist" och dela på allting och förbli vänner. Det går ju inte att separera på ett icke smärtsamt sätt och barnen kommer naturligtvis i kläm. En allvarlig film om ung kärlek, dålig kommunikation, avundsjuka och föräldrar som mer eller mindre bra förebilder! Appropå att filmer ofta är för långa, som jag störde mig på med Pirates-3, den här filmen är otroligt kort (1 h 18 min)! Den ger mersmak och man önskar sig fler pusselbitar och mer bra dialog! Det känns som att jag aldrig är nöjd, hihi, men det är härligt när man sörjer att filmen är slut, det är ju ett gott betyg :)



Av Alma - 16 juni 2007 00:02

Nu har jag fått några bilder av Michaela... så nu har jag en bild på studentskan!

Visst är hon fin!


Jag kom precis hem ifrån Lisa. Olof var med faktiskt, fram till kl 22. Jag stannade till halv tolv. Lisa är en skön person och det var roligt att träffa hennes kille som också är jättetrevlig. Hon har roliga möbler, vackert porslin och i hennes sockerskål ligger huller om buller en massa samlade sockerförpackningar från kafeér och restauranger utomlands och i Sverige. Sånt gillar jag. Väldigt personligt och mysigt helt enkelt :)

Nu blir det godnatt efter en hård vecka i labbet!! Kram!


Ovido - Quiz & Flashcards