Direktlänk till inlägg 16 juni 2007

Filmtips - The Squid and the Whale

Av Alma - 16 juni 2007 12:57

Den här fina och välspelade filmen fick jag med tidningen Plaza som jag köpte häromdagen. (Jag har tänkt att inte köpa så mycket tidningar men ibland kan jag inte låta bli, jag antar att det är mitt beroende!) Tidningen var också rätt trevlig och särskilt modereportaget inspirerat av The Talented Mr Ripley var ljuvligt. Oj vad jag längtar efter en resa till Italien...


Nu blev det ett stickspår... tillbaka till filmen! Den handlar om ett par med 2 söner som bestämmer sig för att separera och att göra det "rättvist" och dela på allting och förbli vänner. Det går ju inte att separera på ett icke smärtsamt sätt och barnen kommer naturligtvis i kläm. En allvarlig film om ung kärlek, dålig kommunikation, avundsjuka och föräldrar som mer eller mindre bra förebilder! Appropå att filmer ofta är för långa, som jag störde mig på med Pirates-3, den här filmen är otroligt kort (1 h 18 min)! Den ger mersmak och man önskar sig fler pusselbitar och mer bra dialog! Det känns som att jag aldrig är nöjd, hihi, men det är härligt när man sörjer att filmen är slut, det är ju ett gott betyg :)



 
 
Ingen bild

Sofia

16 juni 2007 14:30

Hej vännen! Jag såg den filmen med Andrea i vintras. Kan säga att jag tyckte om mina föräldrar lite extra mycket när vi stängde av tv:n. Gillade förresten fotot på dig - snygg klänning! Sytt den själv? Nu måste jag packa (drar till Växjö imorgon). Har sovit 4 h efter festen och ska snart på middag i Malmö. Livet är tungt... Kram!

 
Ingen bild

alma

16 juni 2007 16:09

Visst är den randiga klänningen är jättefin! Den är tyvärr inte min utan Disas och från H&M förra sommaren. Jag blev inspirerad och köpte ett svart-vit randigt linne till mig själv häromdan!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards