Alla inlägg den 17 juni 2007

Av Alma - 17 juni 2007 20:57

Olof har åkt till Silkeborg i Danmark för konferens med andra fisk-forskare! Ända till torsdag är han borta. Jag brukar tycka att det är skönt att vara själv ett par dagar men nu saknar jag honom faktiskt direkt... Imorn fördriver jag dagen med jobb iallafall så då går det nog lättare! Planen är att gå och träna också, nu när förkylningen har släppt.


Jag har också tänkt att kunna börja med Susannas brudklänning och igår började jag att räkna, mäta och planera. Det blev inte att jag satte saxen i tyget, jag måste fundera lite mer på den bästa lösningen för insättningen bak! Bröllopet är först i september så inga bilder kommer visas förrän då :) Tyvärr! Jag får fixa lite annat att visa upp istället.

Jag började ju blogga som arbetslös och jag har redan märkt hur mycket mindre tid jag har för det nu när jag jobbar, mindre tid att handarbeta också. Tanken med tema-dagar på bloggen rann ut i sanden ganska snabbt. Det blir lite vad jag känner för när jag sätter mig. Erfarna bloggare tipsar alltid om att ha inlägg "på hög". Det kan jag bara drömma om, haha. Dock är det skönt att inspirationen kommer tillbaka bit för bit. Innan hade jag all tid i världen men ingen inspiration och nu har jag ingen tid och ideérna börjar poppa upp! (Jag döpte till och med om bloggen för att jag kände att det fanns mer av lösa tankar än av ideér i mitt huvud just nu...)


Idag fyller min pappa 50 år!! Han har rymt till Grekland och ska firas av i sensommar/höst istället! Grattis på födelsedagen pappa, hoppas du har haft en härlig dag! De här är till dig:


Ovido - Quiz & Flashcards