Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Loppis

Av Alma - 13 februari 2010 15:45

Vi har varit på "barn-loppis" och fyndat lite sommarkläder till Iris. Hon har precis gått över till storlek 68 och prognosen är att hon når 68 cm i längd i april/maj och då sakta går över till storlek 74. Vi hittade några fina klänningar. Köpte också ett par pekböcker och några haklappar. Som hon har börjat dregla så får vi byta ofta. Ett problem med kläder är att moderna barnkläder tydligt inte är designade för barn med tygblöjor. Så det krävs större storlek tidigare för att få plats med gumpen i tygblöja och ärmar och axlar blir då för stora. PoP-kläderna har dock plats för tygblöjor!

Loppisen var mest för mellanstora barn. Mycket plastleksaker och billiga H&M kläder. Vi var nöjda med besöket ändå.


Sen hämtade jag ut bilder jag äntligen beställde framkallning av igår. Jag har därmed kunnat börja göra fotoalbumet. 3 sidor blev klara när Iris sov efter lunch. Skönt att vara igång men det kommer nog gå ganska sakta framåt. Att sitta med bilderna från BB gjorde att lite tankar flöt upp igen. De där dagarna är så luddiga för mig. Jag var så lycklig och allt var så overkligt. Kommer alltid känna en liten sorg att jag inte kunde få hålla henne direkt hon föddes. Huvudsaken är ju att hon mår bra och Olof fick den äran att välkomna henne till världen. Men ändå. Jag fick inte se henne ta det där andetaget och skrika. Hörde på avstånd bara. 

Lite synd också att de var så stressade på avdelningen den dagen (9 förlossningar när de normalt har 3) att ingen hjälpte Olof sätta sig hud mot hud med Iris. Hon låg i plastbaljan och han pratade med henne och det gick nästan 2 timmar innan hon fick komma till mitt bröst. Olof var såklart överväldigad och visste inte vad han skulle göra. Jag är stolt över honom att han redde upp det så väl första halva dygnet! 

 
 
Ingen bild

mica

14 februari 2010 11:41

Jaaaaaaaaaaaaa album, och vad fint! Jobba! Köpa kläder är mycket roligt, men ännu roligare att sy dem, hihi. Pröva, får Du se: det går jätesnabt, så små som de är ändå!
Men finns det alltid detaljer som hade kunnat göras annorlunda; går inte att göra mycket åt efteråt, så bättre att bara lämna det därhän! Allt har blivit mycket bra, vi gläder oss oelefantligt åt det, och för mig är Iris den sötaste som finns, och tycker ni är en fin trio som skrattar.
Må alltid väl är min dagliga önskan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards