Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Alma - 3 februari 2010 13:17

Idag har vi varit iväg på öppna förskolan igen på onsdagens sångstund. Det var inte lika många barn idag och fler yngre barn. Iris gillar bäst avslutningen då vi går runt lite i cirkel med bl a "mormors lilla kråka". Jag tycker det är häftigt att jag kan texterna till alla gamla visor jag inte hört på 25 år! När sång-damen börjar så ploppar texten upp i mitt huvud och jag kan sjunga med.

Det är trevligt där och nästa vecka stannar jag nog lite längre och försöker pyssla lite också. De har atelje med massa material för föräldrar och större barn att pyssla med. Det finns alltid fika till självkostnadspris eller så tar man med och värmer lunch i pentryt. 

Igår var Iris med mig på jobbet. Det var SWEDAC-kontroll av labbet som vi bara har varannat år så jag ville gärna se hur det går till. Det var trevligt att vara där och träffa alla och få upptäcka att hjärnan fortfarande fungerar. Trögstartad men dock inte komplett grötig. Hela förmiddagen och lunchen var hon lugn och satt hos mig och lyssnade eller sov. Till slut vill hon bli aktiverad under sin vakentid med lite lek så framåt 13-tiden gick vi hemåt. 

Det är så underbart att jag känner henne så väl nu och kan förstå och förutspå hur hon kommer bete sig och vilja ha det närmsta timmen. Olof passade henne själv i måndags kväll då jag kom iväg på min syjunta. Fantastiskt skönt att sätta mig med ett handarbete och fika i 2 timmar utan avbrott. Hon sov mesta delen av tiden men Olof hann pröva att mata henne med flaskan jag lämnat. Hon var skeptisk men förstod att det var mat däri och åt en del innan jag kom hem och hon fick amma istället. Tryggt att veta att det fungerar att lämna mat och vara borta. 

Ovido - Quiz & Flashcards