Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Alma - 16 februari 2010 14:44

Idag så arbetar kommunens män med traktorer och lastbilar för att transportera bort de gigantiska snöhögarna som vi har här i kvarteren. Vart de tar dem vet jag ej. Vissa gräsmattor blir också avlastningsplatser. Det är jobbigt att köra Iris i vagnen i allt modd som tjockar ihop sig och jag är duktigt trött på vintern nu.

Det var ju roligt ett tag. Så här mycket snö har jag inte sett sedan kanske vintern 98 i Lund. Jag minns vi åkte pulka men inte låg den kvar mer än ett par veckor. Hade min dotter varit i pulkaåldern hade det väl varit roligare nu kan tänka. Snälla sol - kom och smält bort det nu.


Vår dagliga promenad (ungefär en timme nånstans mellan 11 och 13) gick idag till stan på jakt efter en ny plånbok till mig. Har haft den gamla i åtminstone 6 år, kanske längre, och den såg plötsligt så smutsig och sliten ut även om den egentligen inte är trasig ännu. Hittade en fin röd quiltad på Åhlens. Lite mindre men med plats för allt som behövs. 

Iris och jag har lekt länge och nu sover hon igen och jag har planerat mat för en vecka. Ikväll blir det ett besök på COOP. Har man tur hittar man en kundvagn med en babysits monterad men tror jag tar bärsjalen så slipper vi leta efter en sån.
Ovido - Quiz & Flashcards