Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

leksaker leksaker

Av Alma - 4 februari 2010 16:30

Har ni sett reklamen som gick nyss på TV där en familj sover i sin dubbelsäng medans massor av leksaker väller in i lägenheten? Vad det är reklam för minns jag inte men borde väl vara nåt med fastigheter eller liknande. Hur som helst så börjar det kännas så här hos oss. Vi har ju bara en tvåa men bor så himla bra att det blir näst intill omöjligt att hitta nåt bättre med samma läge. Dock så snubblar man över hennes lekhörna och vi har en mängd grejer som hon inte ens sett ännu för man kan ju inte överösa henne just nu. En grej räcker liksom väldigt länge och tar en evighet att utforska! 

Hur vi redan kan ha så mycket saker beror ju på att så många älskar Iris och har köpt så fina saker till henne. Det är jag såklart oändligt tacksam för!

Mer lär det ju bli för varje år och så småningom kommer vi att bo större. Hon är ju ett välfärdsbarn så hon kommer ju att dränkas i leksaker vad vi än säger :)


Just nu gillar hon en handdocka som är en panda som hon fått av sin moster:

   Den är rolig även utan hand i!

 
 
Ingen bild

Disa

5 februari 2010 13:26

Spider-panda ftw! :D

 
Ingen bild

mica

5 februari 2010 13:29

Jepp - korrekt uppfattat, hihi, absolut världens sötaste Iris, ja, jo, alla älskar vi Iris, men det visste vi inte innan att vi skulle göra så stort, och vi m-å-s-t-e få ge henne
"saker" för att visa detta.
Hmmm, alldeles snart kan Du och Olof berätta vad hon "faktiskt" behöver, så fixar vi detta. Men just nu har ni så det räcker! R.V.D Uppfattat! Kramar till Trio-Kalmar.

 
Ingen bild

alma

5 februari 2010 16:08

Köp vad ni tycker hon ska ha - naturligtvis ska Iris få saker av dem som älskar henne! Jag känner mig bara trångbodd och tyngd av saker. Så jag börjar göra mig av med mina och inte köper nya så kan Iris få det hon får - då är vi konstanta :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Ovido - Quiz & Flashcards