Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Alma - 29 juni 2008 21:24

Vi kom igång sent idag, det är skönt att sova till telefonen ringer och väcker, men när vi väl gjorde det så gick det undan. IKEA fick ett besök för ett madrassöverdrag, Blomsterlandet också ett besök för jord av olika slag (orkidékompost, såjord och vanlig jord) och nya större krukor, samt Kalmar Outlet en visit där Olof har fyndat kläder tidigare. Idag var det dock jag som hittade en skjorta av gamla hederliga märket Melka för 50 kr. Vi var bjudna till min arbetskamrat M hem till deras renoveringsobjekt utanför Kalmar, byggt 1916. Jättefint hus som ligger vid en liten å och ett projekt med stort P men de har lusten och kunskapen (han är möbelsnickare), själv hade jag kanske inte vågat ta mig an ett sånt stort renovering. Där blev vi bjudna på kaffe med bullar och kokoskaka bakat i vedugnen :) samt en långpromenad runtom i trakten. När vi väl drog oss hem var klockan halv 8... kul när tiden rinner iväg och man har trevligt!

Nu ska jag laga lite sent middag, O drog iväg för att fiska och jag har planterat om de växter som jag skulle pyssla om.

Sen ska jag packa för att vara i Löttorp i 2 dagar och jobba. Blir nog inte något bloggande förrän jag är tillbaka på onsdag kväll. Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards