Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Alma - 9 juni 2008 22:04

(Ett inlägg som jag borde ha gjort under förra veckan men som blir nu men bättre sent än aldrig som det sägs.) 


I torsdags hade vi en sån där fin kväll då det känns som att man är på semester utomlands fast man bara är ett stenkast hemifrån... Vi ville ta vara på den sköna kvällssolen och göra något bara vi 2 så vi åkte på inlines, via ICA, bort till dammarna bakom sjukhuset där det finns karp. På ICA köpte vi picknick i form av bröd, ost, oliver + marinerade vitlöksklyftor, tomater och avokado och ekologisk folköl. Vi köpte också ett enkelt franskbröd att mata fiskarna med.

 

Där finns en liten träplattform där vi dukade upp på en linnehandduk och mumsade i oss - Olof har munnen full - man ser bara mitt ben men jag var med jag också :-P

Jag vet inte om det var brödet och osten eller om det var karpmatningen men det kändes som utflykt och äventyr på främmande plats. Vi fick till den där känslan från våra resor och det var trevligt. Man måste inte alltid flyga långt för att känna sådär, man har många trevliga platser i sitt närområde att utforska!


Här är också (tyvärr dåliga) bilder på mina loppisfynd från förra helgen som utlovat:

Jag ska fylla på vatten i skålen, i den här hettan avdunstar det snabbt, och det ser finare ut på riktigt än på den här bilden. Stolen är perfekt att ha som extra stol till gäster men främst som hantverksstol i köket när jag slabbar med såpa och ull.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards