Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Alma - 23 juni 2008 19:49

Jag hoppas att alla haft den Midsommar de önskade sig! Jag har haft underbart trevligt med mina rara syskon. Inte mycket Midsommar- tjafs såsom sill eller lövade grejer (min bror är inte mkt för det) utan bara umgås och låta tiden tillsammans vara det den vill bli. Vi har tittat på fotboll såklart! Min bror är den bäste att kolla på fotboll med: han vet mer om spelarna är de själva... insatt i allt och roliga kommentarer, man kan sätta TV-nissarna på mute...

Syrran är underbar som hon är, hon har alltid något på gång och hon kommer och går, det var konsert och det var lite jobb, men jag hann se härligt mycket av henne också.


På bussen läste jag The Jane Austen Book Club av Karen Joy Fowler. Boken är liksom filmen som en varm kram. Faktiskt första gången som en bok och en film är lika bra - var på sitt sätt. Det skiljer sig såklart men personerna är i filmen som i boken lika mysiga och med vänskapstycke. Kul att kunna fundera över hur de var tvungna att göra för att anpassa boken till bioduken.


Nä nu måste jag fixa med middagen - iväg och passa spisen innan det förstörs!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards