Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Alma - 2 juni 2008 21:25

Sol, värme, vänner, folkabuss från -69, loppisbesök, picknick, grillning på en strand. Som ni förstår hade jag en underbar dag igår. Det blev mer umgås än loppisar faktiskt för tiden gick fort och vi hade så roligt. Men vi besökte 3 loppisar och jag fyndade ett stort gediget keramikfat för 10 kr som är fågelbad på balkongen nu och en fin gammal skrivbordsstol för 75! Bild kommer när jag orkar.

Jag har jobbat på bra idag och haft försäljningsrekord - en helt vanlig måndag - jag lär mig hela tiden. Just nu köper många byxor och jag förstår varför - jag har flyttat in i mina jobbyxor av lin - de är det bästa att ha i värmeböljan som pågår! Jag passar i serviceyrke, att vara trevlig och tillmötesgående kommer helt naturligt och känns aldrig jobbigt. Jag har fått många komplimanger för stämningen i butiken och att kunder känner sig väl bemötta och omhändertagna. Det känns bra. Det är väldigt roligt att få pröva på att sälja kläder då jag alltid undrat hur det skulle vara. Det blir nog en intensiv sommar dock...

Nu ska jag stänga av datorn faktiskt och läsa lite innan läggdags. Håller på med en mycket bra bok som heter Dance with a poor man's daughter och skriven av Pamela Jooste. Den handlar om apartheidtiden i Sydafrika berättad genom att 2 flickor brevväxlar sina betraktelser till varandra. Väldigt, väldigt bra skriven!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards