Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Alma - 8 juni 2008 20:11

Det är verkligen inte meningen att göra någon orolig.... det har inte hänt mig någonting, allt är finemang! Dagarna har bara gått, de har varit fulla av jobb och annat så det har inte blivit något bloggande på hela veckan! Jag har haft dåligt samvete faktiskt och har själv saknat att inte ha bloggat på så många dagar! Jag glömde datorn på jobbet i torsdags faktiskt så det är också en anledning.


Idag har vi jobbat i trädgården ute i stugan, det är så torrt, har inte regnat en endaste droppe sedan valborg då papps var här på besök (då det regnade konstant). Vi åkte ut dit igår efter jobbet och grillade vår middag och kollade på fotboll (jag virkade samtidigt såklart) och hade det bra. Efter långsam frukost med blåbärspannkakor och en liter jordgubbar så började vi med lite småjobb i hallonlandet. Snart gick Olof på lite tyngre grejer och det slutade med att vi vände den stora komposthögen :) Över 30 skottkärror med fin jord fick vi ut ur botten på högen. Sen lade vi upp igen allt som inte var klart ännu. Jag röjde bakom redskapsboden där det finns planteringsbord och sånt. Där var inte sopat löv och skräp på åratal och behövde sorteras lite. Ni kan tänka det var skönt att ta ett dopp efteråt, svetten lackade och vi var helt jordiga, hehe

Olofs mamma och mormor kom förbi också och ordnade med blommor till alla lådorna och gjorde fint inför semestern som börjar nästa vecka för henne.


Väl hemma har jag tagit hand om den sista rabarbern och ska strax ta ut kakan ur ugnen, jag gillar att bara ha ned rabarberbitar i en sockerkaka, det behöver inte vara paj. Ska göra lite marmelad också men det blir nog bara en liten burk.

Ha det gott - ska verkligen försöka att blogga imorn igen och lite med bilder och sånt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards