Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Alma - 27 juni 2008 21:35

Jag har precis sett en dokumentär om Isabel Allende, hennes liv och författarskap. Hon är en av mina favvoförfattare och jag har vetat lite om hennes liv tidigare men det var en trevlig och vacker dokumentär med massor av bilder och smalfilm ur hennes liv. Precis vad jag behövde se efter maten för att ladda inför morgondagen och nästa veckas jobb. Jag ska äntligen upp till "huvudkontoret" - fabriksbutiken i Löttorp där allting började med Ullcentrum (för övrigt på tisdag är det 10 år sedan) där jag ska vara behjälplig och inventera i 2 dagar.


Medans jag såg dokumentären jobbade jag vidare på min randiga kofta, har fortfarande inte bestämt hur ärmen ska bli, kort eller 3/4 eller lång, garnet verkar räcka till lång ärm... men det finns för få kortärmade koftor i världen, hehe, det är mycket bekvämt tycker jag. Måste bestämma mig snart dock för andra framstycket är snart färdigt!

Nu ska jag äta resten av den Ben&Jerry glass som vi åt av igår. Olof sitter vid en av sina åar och nattfiskar. Ha det fint!


PS. K Special på SVT2 visar programmet Isabel Allende igen på söndag 29 /6 14:55 och på tisdag 1 /7 00:05. Knepiga tider tyvärr men ett fint TV-tips.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards