Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

Nu börjar sökandet igen.

Av Alma - 1 februari 2008 13:32

Kändes faktiskt inte så tokigt att inte gå till jobbet idag, det kommer nog att vara värre på måndag. Nu är jag officiellt arbetslös igen och inskriven på "Arbetsförnedringen". Det känns bättre och ser bättre ut med jobben här i Kalmar mot för 1 år sedan och det är lovande. Förhoppningsvis ska jag hitta något snabbt så att jag inte behöver vända på slantarna så länge. Det är många nyetableringar av butiker här i stan just nu i vår och där finns kanske en möjlighet.


Igår hade vi avtackning med jobbet så vi åt lunch och bowlade på Harrys. Lunchen var en riktig besvikelse tyvärr. Gröna Stugan är ett ställe som vill ge ett lyxigt intryck med saftiga priser, anställda sommelierer och lite snobbig attityd. De som varit där tidigare sa att det hade varit mycket gott så vi hade ganska höga förväntningar. Vi var bokade ett sällskap på 20 personer och till kl 13, för att komma efter den värsta lunchrusningen. När vi kom satt det gäster vid vårt långbord som de fick flytta på och duka om. Sedan var "dagens" kycklingfile med ris och sötsur sås men filén var slut så alla fick grytkyckling istället - samma pris dock. Min (fd) chef hade frågat om vegetariska alternativ och det skulle inte vara något problem hade de sagt. Det var ett problem och det enda jag kunde få var ris och sötsur sås med grönsakerna utan kycklingen, servitrisen gjorde klart att hon tyckte jag var mycket besvärlig. Jag kunde inte gärna gå någon annanstans så det fick gå. Maten var verkligen som skolmat, överkokt ris med UncleBens sötsur sås. Detta kostade 79 kr och då ingick inte kaffe... På kvällen ligger priserna vid 200 kr. Det är mycket möjligt att kockarna (och servitrisen) hade en dålig dag men det är oacceptabelt för ett ställe i den prisklassen att det blir såhär. Jag kommer iallafall inte att gå tillbaka!


Sällskapet under lunchen var såklart inget fel på och bowlingen var himla rolig för vi har varit ett härligt gäng som har haft mycket skoj tillsammans när vi jobbat. Jag kommer att sakna de allra flesta jättemycket!


 
 
Ingen bild

Sofia

3 februari 2008 13:19

Alltid tråkigt när man betalar överpris för kass mat - händer även när man är köttätare ibland. Förra veckan var jag i fall på Mediterranean (stavas hur?)med några vänner. Jättegod mat och helt ok viner. Gillar grekiskt, mmm...

 
Johanna

Johanna

4 februari 2008 14:18

Vad tråkigt det är när det blir så, speciellt när man har hört att det ska vara så bra. Hoppas att det kommer gå riktigt bra med ditt jobbsökande. Det är bättre här i Jönköping nu med, men jag har fortfarande inte fått napp på något...än. Men skam den som ger sig ;o) Har starka funderingar på att ta saken i egna händer och dra igång något eget, men det krävs ju en del mod för att göra det.

http://sidentuss.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma - 11 juli 2011 21:37

Jag har en liten sida där jag visar upp mitt handarbete och deltar i en cyber-syjunta. Den som är road av det är välkommen in dit: http://sondagspyssel.blogspot.com         ...

Av Alma - 29 september 2010 22:15

Det funkar inte att blogga för mig just nu... Jag vill gärna fortsätta egentligen, för de få läsare jag har, släkt och vänner som kollar in vad vi gör. Men heltidsjobb och livet med Iris vill annorlunda. Lilla blomman har inte så stort sömnbehov, hon...

Av Alma - 29 september 2010 22:11


En bild på en toppen kofta som jag stickat till Iris:    Mönstret är Drops och man stickar i dubbelt garn så det är snabbstickat på nr 4 + 4,5. Fick slut på rosa garn - därav den lila halsringningen - men det blev faktiskt väldigt fint att ha de...

Av Alma - 5 september 2010 11:15


Det var runt midsommar som vi bestämde oss för att få till vårt bröllop nu i sommar. Vi har varit förlovade i snart 4 år och vi har börjat planera och sedan lagt det på is ett par gånger under den tiden. Med Iris till världen och massor av annat som ...

Av Alma - 24 augusti 2010 21:21


Vårt bröllop var enkelt och spontant och med ett litet litet gäng familj och fåtal vänner närvarande. Vad vi däremot fick i present var en riktig bröllopsfotografering. En vän till Olof har det som bisyssla och gav oss i present att fotografera all...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards