Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Alma - 28 februari 2008 17:13

Idag åt jag lunch med min vän S. Nyss hemkommen från en kryssning i Karibien var hon utvilad och hade massor av roliga saker att berätta så det blev mycket trevliga över 2 timmar vi spenderade på stan. Jag har inte undgått att märka att det är bokrea, lite svårt att inte se det när människor släpar på tunga bokkassar. Vi köpte faktiskt en vägkarta till bilen, det har vi behövt länge och priset spelade mindre roll men såklart ekonomiskt att köpa den just den här veckan... Annars blir det inte en bok köpt för vår del, jag har flyttat så mycket så jag ser böcker som en fenomenal börda, jag älskar dem men de är skrymmande och tunga - vi har inte uppe alla som vi äger i vår nuvarande lägenhet! Varför är bibliotek så underskattade? (för att de är dåliga på att köpa in nyutkommet?) Varför måste alla äga ett eget ex av alla utkomna böcker?


Väl hemma fick jag surfa lite eftersom Olof är iväg. Inne på www.caminomagasin.se läste jag om forskning på tidsbristen i vårt samhälle. Forskare har kommit fram till att arbete och shopping är de största tidskrävarna. Sedan tillkommer den tid det tar att använda allt vi har köpt :) Jag lyckades inte lyssna på SR webradio på programmet de länkade till men vidare klickade jag mig fram till ett utdrag ur en bok som var väldigt intressant: Rik på riktigt som du hittar på

 www.familjeliv-utan-tidsbrist.nu/


Jag har haft många sådana tankar på sista tiden. Bland annat är det det som vårt Lasting Crafts handlar om. Färre saker men av bra kvalitet som blir favoriter du vill använda igen och igen. Jag kan absolut tänka mig att jobba mindre än heltid för att lägga tid på annat. Jag kan bara hoppas det finns de som håller med mig. Då räcker pengarna kanske inte till så mycket konsumtion men vi får andra värden istället. Kanske man då hinner att läsa de böcker som burits hem tidigare års bokreor?? 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards